Blog
Új év - új én, és hasonló kifejezések, amikkel saját magunkra rakunk terhet. Ezeket nálam biztosan nem fogjátok olvasni, sőt, mivel még mindig azon dolgozom, hogy a vezetők/munkavállalók jobban érezzék magukat a munkahelyeiken, továbbra is abba az irányba megyek, hogyan tudjuk tehermentesíteni őket, legalább érzelmileg, megéléseikben mindenképp.
Tehát itt is van 5 tipp, hogyan legyél kiegyensúlyozottabb a munkahelyen:
1. Ne hasonlítgasd magad másokhoz! – köztudott, hogy a társas összehasonlítás leginkább felfelé történik, tehát olyanhoz hasonlítod magad, akit valamiben jobbnak látsz. Ez a legritkább esetekben sarkall fejlődésre, többségében inkább demotiváló hatású.
2. Magadhoz képest mérd a fejlődést! – elég sok energiát tud adni, ha csakis arra gondolsz, hogy miben lettél jobb az előző évhez/negyedévhez/hónaphoz képest. Ha ügyesen alkalmazod, az agyad rááll és egyre több dolgot fog találni.
3. Nem kell mindenkivel beszélgetned, ha nem akarsz! – a covid hozadéka, hogy fizikailag és szociálisan egyaránt eltávolodtunk egymástól. Ennek nem az a megoldása, ha rákényszeríted magadra a „hű, de könnyen teremtek kapcsolatot” attitűdöt, adj ebben is időt magadnak.
4. Nem csak egy szám vagy! – a béremelések vagy éppen nem emelések időszakát éljük, így fontos tudatosítani magadban, hogy semmi köze ne legyen az önértékelésednek vagy önbizalmadnak a fizetésedhez. Az csak egy szám, te pedig egy értékes ember vagy.
5. A munka maradjon csak munka! – minél többet dolgozunk, annál inkább határoz meg minket az ott betöltött szerepünk, de ezzel is bánjunk óvatosan. Persze, nyújtsuk a tőlünk telhető legtöbbet, de stresszelni, idegeskedni, szorongani emiatt semmiképpen sem érdemes.
Folytatása következik!
Rita